piątek, 27 sierpnia 2010

Naleśniki czekoladowe

Po prostu rewelacja. Bardzo czekoladowe i bardzo smaczne;)


80 g gorzkiej czekolady
1 łyżka kakao
500 ml mleka
1 szkl. mąki pszennej
1/4 szkl. mąki pszennej pełnoziarnistej (u mnie Lubella)
3 jajka
2 łyżki cukru pudru
2 łyżki roztopionego masła
3 łyżki ciemnego rumu (u mnie jasny, bo tylko taki miałam)
szczypta soli

Czekoladę rozpuścić w podgrzanym mleku. Odstawić. W misce wymieszać pozostałe składniki i na końcu dodać do nich mleko z czekoladą. Zmiksować. Odstawić na ok. 2 h. Smażyć na patelni lekko skropionej oliwą.

Wyszło mi 10 naleśników... ale smażyłam na dużej patelni.

Podawać z czym tylko lubicie... u mnie kremówka z serem białym, cukrem waniliowym i brzoskwinią.

Przepis pochodzi z tej strony.

7 komentarzy:

  1. nie robiłam nigdy czekoladowych. a mają taką ładną barwę. i ten rum;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm... Zjadłabym takiego naleśnika z waniliowym twarożkiem... ;))

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ciekawy pomysł :) dodatek czekolady i rumu, jak to musi pięknie pachnieć...
    u mnie dzisiaj też naleśniki, tyle że ze szpinakiem :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. patrząc na nie... wierzę, bezapelacyjnie wierzę, ze smakują fenomenalnie.z serkiem waniliowym... albo z konfiturą wiśniową. chyba, że z twarożkiem i wiśniami, ale w rumie ;p och, kombinacji sto mi się nasuwa, a nawet i więcej ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszą być pyszne.. Robiłem kiedyś podobne, też czekoladowe, ale zamiast rumu chlusnąłem do środka trochę Grand Mariner..przełożyłem je ricottą..i po prostu nie mogłem przestać ich jeść.. Uwielbiam takie smaki..

    OdpowiedzUsuń
  6. już sam kolor zachęca do pałaszowania!

    OdpowiedzUsuń