niedziela, 29 sierpnia 2010

Ciasto czekoladowe z burakami

Przepis ten pochodzi z programu "Cook Yourself Thin". Nie do końca byłam przekonana co do ciasta z burakami... ale po spróbowaniu byłam bardzo pozytywnie zaskoczona smakiem. Po prostu pyyyycha. Polecam dla osób dbających o linię. Po zjedzeniu takiego ciasta wyrzuty sumienia są nieco mniejsze;)


Ciasto:
250 g dobrej jakości gorzkiej czekolady (u mnie 200 g)
3 średniej wielkości jajka
250 g cukru trzcinowego (radzę dać mniej... myślę, że 150 g w zupełności wystarczy)
1 laska wanilii (same nasiona)
2 łyżki syropu klonowego (nie miałam.. więc dałam miód)
2 łyżki jasnego miodu
40 g proszku do pieczenia
40 g zwykłej mąki
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
1/4 łyżeczki soli
25 g kakao
50 g mielonych migdałów
250 g obranych i drobno startych buraków
100 ml mocnej kawy
30 ml oleju słonecznikowego

Polewa:
150 g dobrej jakości gorzkiej czekolady (u mnie 100 g)
3 łyżki mocnej kawy
1 łyżka kakao
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
3 łyżki jasnego miodu

Przygotowanie:
Zagotować trochę wody, do miski włożyć czekoladę i mieszać ją nad parą do momentu rozpuszczenia się. Odstawić do wystygnięcia.
Do dużej miski wbić jajka. Dodać nasiona wanilii, cukier, syrop, miód. Miksować do uzyskania gładkiej i puszystej konsystencji. Następnie dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, sodą oczyszczoną, solą, kakao i mielonymi migdałami. Wszystko dokładnie wymieszać. Umyte i obrane buraki zetrzeć drobno na tarce, dodać do miski. Wlać schłodzoną czekoladę, kawę i olej i ponownie wymieszać. Tak przygotowana masę przelać do tortownicy wysmarowanej olejem.
Piec w 160 st. C przez 1,5 h. Po upieczeniu wyjąć ciasto i owinąć je folią aluminiową i ponownie wstawić do piekarnika na 30 min.

Następnie sprawdzić czy ciasto jest już gotowe - metoda suchego patyczka (to ciasto jest tak wilgotne, że nawet jeżeli będzie w pełni upieczone, to na patyczku zostanie troszkę ciasta). Pozostawić do wystygnięcia.

W tym czasie zrobić polewę. Rozpuścić czekoladę nad parą, dodać kawę, kakao (rozpuszczone w jednej szklance z kawą), miód i ekstrakt z wanilii. Odstawić na 15 min. Kiedy ciasto już wystygnie, przekroić je na pół i posmarować polewą w środku i na zewnątrz. Udekorować według uznania.



7 komentarzy:

  1. Ciekawy przepis :)

    Ja też upiekłam ciasto z burakami, ku mojemu zaskoczeniu było rewelacyjne:
    http://przystole.blox.pl/2010/03/Ciasto-buraczane.html

    OdpowiedzUsuń
  2. ciasto buraczane... intrygujące, ale... nie wiem. muszę się sama przekonac xd
    właśnie! mam pretekst, by takie upiec ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię ten program! Choć, szczerze powiedziawszy, nie zawsze jestem przekonana co do "dietetyczności" przepisów prezentowanych przez owe panie. ;))

    Ciasto wygląda rewelacyjnie!

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Hola Jola, no entiendo nada de lo que dice aquí pero se ve muy rico, que tal te quedó? bueno? Regalame un poco.
    Te cuidas!!!

    Carlos D. Montoya

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy przepis... z burakami jeszcze nie piekłam..:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Spoko, zaraz z żonką upieczemy. Pozdro!

    OdpowiedzUsuń
  7. Też robiłam ciasto z burakami i mam zamiar powtórzyć, Twoje wygląda cudownie:)

    OdpowiedzUsuń