poniedziałek, 22 listopada 2010

Fale Dunaju

Pyszności ;) UWAGA! Na jednym kawałku na pewno się nie skończy...;)


1 margaryna
5 jaj
1 cukier waniliowy
30 dag cukru
30 dag mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2łyżeczki kakao
2 łyżeczki mleka
1 kg jabłek

Margarynę utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym. Stopniowo wrzucać po jednym żółtku. Białka ubić na sztywną pianę i dodawać do masy na przemian z mąką połączoną z proszkiem do pieczenia. Wszystko razem dokładnie wymieszać. Ciasto podzielić na 2 części. Połowę wylać na blachę. Do drugiej połowy dodać kakao i mleko, wymieszać i wyłożyć na białą masę.
Jabłka obrać i pokroić na plasterki i ułożyć na cieście. Piec do tzw. suchego patyczka (ok. 40- 50 min w temp. 180 st. C).

Masa:
2 1/2 szkl. mleka
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 łyżki mąki pszennej
1 szkl. cukru
3 żółtka + 1 całe jajko
jeden budyń śmietankowy

Ze wszystkich składników ugotować budyń. Po wystygnięciu utrzeć z margaryną na pulchną masę. Wyłożyć na placek. Można polać go polewą czekoladową.

4 komentarze:

  1. nazwa mi znana, ale patrzę na ciacho i w sumie nie pamiętam. ciekawie wygląda, na pewno rodzince by posmakowało;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, moja Mama robiła takie ciasto ! Pycha jest, muszę i ja zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo często robię to ciasto, tylko, że z wiśniami, przyznaję jest pyszne! Na Twoich zdjęciach prezentuje się doskonale

    OdpowiedzUsuń
  4. Jadłam wielokrotnie u znajomych - ale nigdy nie piekłam sama...
    Może najwyższy czas?

    OdpowiedzUsuń